Moj najnowszy blog

Zalozylem nowy blog poswiecony wylacznie polskiej wspolnocie bahaickie, od tego momentu bede pisal i publikowal tylko tam.

http://bahaizmwpolsce.wordpress.com/

Goraca zapraszam!

Bahaici na Facebook

Bahaicka wspolnota w Polsce. Zapraszamy www.facebook.com/bahaizm

Slowa Milosci, nowa publikacja
























Drodzy Przyjaciele,

Gotowa już jest nowa publikacja w języku polskim: wybór cytatów z Pism bahaickich razem z przepięknymi kolorowymi fotografiami (fragment w załączeniu - całość ma ok. 70 stron).

Będzie ją można kupić na Szkole Letniej, a potem zamówić przez Biuro Narodowe. Cena książeczki: 2,50zł

Na Szkole Letniej będzie też można kupić śpiewnik z bahaickimi piosenkami (wraz z chwytami na gitarę) - cena 3,50zl.

Nowa publikacja ksiazeczki "Slowa Ukryte" Baha'u'llaha


Drodzy Przyjaciele,
Właśnie otrzymaliśmy z drukarni nowe wydanie "Słów ukrytych" w języku polskim.

Publikacja jest przepiękna!

Poza tym ma twardą okładkę, książka jest szyta nićmi.

Kosztuje 10zł.

Można ją zamawiać pisząc na ten adres: nsa@bahai.org.pl lub dzwoniąc na numer 22 371 44 80, 692 035 305.

Będzie można też ją kupić na Szkole Letniej!

Nacisnij na zdjecie jezeli chcesz zobaczyc w wiekszej rozdzielczosci.





"Please wait a minute", Rzezba

Please wait a minute. Rzezba dla religii swiatowych.

Rzezba dla glownych religii swiatowych pana Andreasa Rimkusa we wspolpracy z Rada Religii w Hanoverze/ Niemcy

Patron: Burmistrz miasta Hanoveru Stephan Weil
Otwarcie: 26. Mai 2011, 10.15 Uhr, Platz der Weltausstellung, Hannover

W plastyce ze stali nierdzewnej przedstawiaja sie czlonkowie Domu Religii w Hanowerze: chrzescijanstwo, islam, hinduizm, buddyzm, religiaa zydowska i wiara bahai. Czlowiek jest w centrum tej ok 3 metry wysokiej plastyki, do ktorej wnetrza mozna wejsc.Przez dotkniecie przyciskow zatapia sie zwiedzajacy w swiecie religii. W szesciu jezykach moze sie on dowiedziec o podstawowych naukach tych religii: po niemiecku, turecku, rosyjsku, hispansku, angielsku i arabsku.

Teksty te zostaly sporzadzone przez Rade Religii w Hanoverze, ktory postawil sobie za zadanie przedstawienie wyzej wymienionych religii w czasie 90 sekund. „W rzeczywistosci darza wszystkie religie do osiagniecia tego samego celu, ktorym jest osiagniecie pokoju”, mowi tworca rzezby Andreas Rimkus ze Springe. „ To mnie zainspirowalo do tej pracy.”Najpierw bedzie ta rzezba wystawiana w czterech miejscach w Hanoverze. Pozniej bedzie ona wystawiana w innych miastach w Niemczech, w miejscach, gdzie ludzie musza czekac.

Architekt Andreas Rimkus (na zdjeciu).

Wolność dla Bahaitów w Iranie






Bahaici w Brazyli zorganizowali akcje popierajace prawa czlowieka w Iranie. Bralo w nim udzial ponad 800 osob z roznych wspolnot religijnych.

Na plazy bylo ponad 8000 zdjec uwiezionych bahaitow Irana. Bahaici sa w Iranie przesladowani jedynie z powodu ich wyznawanej religii.

Szczegoly http://news.bahai.org

Bahaicka Szkola Letnia w Polsce 2011, Zapraszamy



SZKOŁA LETNIA
20 lipca – 24 lipca 2011 r.

OŚRODEK WYPOCZYNKOWY "BĘSIA"


„Siła transformacji w kształtowaniu społeczeństwa”

Witamy na 21 Polskiej Szkole Letniej, która w tym roku zaprasza: Na wspaniały program wykładów i warsztatów Do przepięknego miejsca nad jeziorem w sercu Warmii. Na dobrą zabawę w gronie przyjaciół

Program
Prezentacje i warsztaty będą obracać się wokół tematów:
1.Przesłanie Powszechnego Domu Sprawiedliwości z dnia 28.12.2010
2.Przesłanie na Ridvan 2011
3.Podróże Abd’u’l-Bahy

Program dla dzieci i młodzej młodzieży
Dzieci i mlodsza mlodzież będą miały zorganizowany swój program. Osoby pragnące pomóc w zajęciach dla dzieci i młodzieży proszone są o kontakt z jedną z poniższych osób:
Lisa - paulandlisa528@hotmail.com
Agnieszka - agnieszkaszo@poczta.onet.pl,+48 692 035 305

Nocleg
W tym roku, tak jak w zeszłym, szkoła letnia odbędzie się nad Jeziorem Bęskim, 50 km na północ od Olsztyna. http://besia.pl/

Komitet organizacyjny: BahaiPoland@gmail.com

Na zdjeciu - uczestniki szkoly w 2010 roku w Besi.

Slowa Ukryte


75. O Dzieci Opieszałości!
Nie oddawajcie serc waszych doczesnemu władztwu i nie radujcie się nim. Jesteście jako niebaczny ptak, co na gałęzi z pełnym spokojem szczebioce, gdy nalgle śmierć-łowczyni obala go na ziemię i ślad nie pozostaje z melodii jego, kształtu ani barwy. Dajcie baczenie przeto, o niewolnicy namiętności.
(Słowa ukryte z perskiego 75)

http://www.bahaiprayers.org/pl/Hidden_Words_Polish.pdf

Znana aktorka zwraca uwage na los uwiezionych w Iranie bahaitow

Aktorka Eva LaRue – nominowana do nagrody Emmy (za film „All My Children”) i jedna z głównych gwiazd serialu CSI Miami uczestniczyła w spotkaniu na Kapitolu zorganizowanym przez senatora Marka Kirka.

Senator Kirk zgłosił rezolucję w amerykańskim Kongresie w sprawie sytuacji bahaitów w Iranie. Rezolucja potępia stosowane cały czas prześladowania bahaitów przez irański reżim, wzywa władze do uwolnienia uwięzionych wyznawców wiary bahá`i oraz apeluje do Prezydenta Barracka Obamy oraz Sekretarz Stanu Hillary Clinton o zidentyfikowanie osób odpowiedzialnych bezpośrednio za skandaliczne łamanie praw człowieka w Iranie.


Eva LaRue – która sama jest bahaitką – była główną mówczynią na spotkaniu, które skoncentrowało się na dwóch uwięzionych bahaitkach: pani Mahvash Sabet oraz pani Faribie Kamalabadi. Eva LaRue rozmawiała z matką Fariby oraz identyfikowała się z Mahvash i Faribą jako córka, matka i osoba, która jest wrażliwa na ludzkie cierpienie.
Spotkanie to było upamiętnieniem mijających trzech lat od niezgodnego z prawem uwięzienia siedmiorga bahaitów w Iranie. Po 30 miesiącach bezprawnego uwięzienia w więzieniu Evin w Teheranie, skazano ich na podstawie sfabrykowanych zarzutów w sierpniu 2010 roku na 30 lat więzienia (które potem zmniejszono do 15 lat).

Bahaici stanowią największą religijną mniejszość w Iranie, gdzie religia bahá'i ma swoje korzenie sięgające połowy XIXw. Według międzynarodowego raportu wolności religijnej Amerykańskiego Departamentu Stanu: „Od islamskiej rewolucji w 1979 roku zginęło ponad 200 bahaitów, wielu doświadcza regularnych ataków oraz konfiskaty mienia.” W październiku 2010 roku Sekretarz Generalny ONZ wydał specjalny raport na temat przestrzegania praw człowieka w Iranie, który stwierdza, że „bahaici – którzy stanowią największą nie-muzułmańską mniejszość – doświadczają wiele form dyskryminacji i przemocy, w tym odmowa zatrudnienia, otrzymywania rent i emerytur oraz dostępu do edukacji na wyższych uczelniach.”



XX Narodowy Zjazd Bahaitow Polski 2011

19 delegatow z kilku wspolnot bahaickich (Krakow, Poznan, Warszawa) 30 kwietnia uczestniczyli w wyborach Narodowego Zgromadzenia Bahaitow Polski.







Zobacz albom "XX Narodowy Zjazd Bahaitow Polski" na Facebook

Bahaicka architektura sakralna


Srebrny jubilieusz świątyni Lotosu

Ponad 400 gości - indyskich dygnitarzy, dyplomaci różnych krajów, czlonkowie organizacji pozarzadowych zebralo sie w bahaickiej swiatynie Lotosu, aby upamietnic jej 25 lecie.

Byly prezydent Indii Dr. A.P.J. Kalam (na zdjeciu) nazwal swiatynie "miejscem szczescia, pokoju i duchowosci".


A obecny prezydent Indii Shrimati Pratibha Devisingh Patil wyslala specjalne pogratulowania i jej wsparcie dla bahackiej spolecznosci Indii.

Corocznie ponad 4 mln. ludzi odwiedza swiatynie Lotosu.









Zrodlo: BAHAI WORLD NEWS

Koniec prac konserwatorskich

Skonczyly sie prace konserwatorskie w Sanktuarium Baba w Hajfie, Izrael.



















Bahaicki modlitewnik dla dzieci

Reprint modlitw dla dzieci już dostęny ! Poprawione wydanie modlitw dla dzieci z przepięknymi, kolorowymi ilustracjami, wydrukowane na gładkim, kredowym papierze.

Cena tylko 5 zł!

Zamówienia: tel. 22 371 44 80
nsa@bahai.org.pl





Loading...