Bahaickie groby w Niemczech

W miejscowosci Bokel niedaleko od Bremen na cmentarzu miejskim sa 2 groby bahaickie. Na jednym grobu napis ze "Slow Ukrytych" Baha'u'llaha po niemiecku:



O SYNU CZLOWIECZY
tys podwladnoscia Moja, a Moja podwladnosc nie ginie...

a w ogolie caly cytat brzmi nasepujaca:

14. O Synu Człowieczy!
Tyś jest podwładnością Moją a Moja podwładność nie ginie; czemu się boisz swej zguby? Tyś jest Mym światłem, a światło Me nigdy nie zgaśnie; czemu się lękasz zgaśnięcia? Tyś jest Mą chwałą, a chwała Moja nie mija; tyś jest Mą szatą, a szata Moja nigdy nie będzie podarta. Trwaj więc w miłości twej dla Mnie, ażebyś znalazł Mnie w królestwie chwały.
(Słowa ukryte z arabskiego 14)


A na drugim grobu tylko symbol bahaicki - 9 ramienna gwiazda i krzyz.




W ogolie w Niemczech Wiara Baha'i ma juz 100 letnia historie, bahaitow tam tez o wiele wiecej niz w Polsce.

One response to “Bahaickie groby w Niemczech”

Anonimowy pisze...

Dziekuje przyjacielu drogi za te piekne zdjecia i komentarz do nich. Ten adres pod ktorym mozna je zobaczyc wyslalam do corek tej zmarlej pani. Jedna z corek tej zasluzonej wierzacej mieszka w Australi, jedna pracuje w Haifie a jedna w Niemczech. Pozdrawiam Aurelia