Siona Majewska


Ja pochodzę z Kanady. Z moim mężem Polakiem poznaliśmy się tam. W 1998 roku przeprowadziliśmy się do Warszawy. Już 20 lat jestem bahaitką, mój męż zadeklarował się jako bahaita kilka lat temu.

Co myślę o wierze baha'i w Polsce? Wiesz, wiara w Kanadzie jest ogromna, po prostu nie ma porównania na obecnym etapie, chyba że porównasz radość i zapał pionierów i polskich wyznawców, które są podobne na całym świecie. Polscy bahaici są nieco nieśmiali w dzieleniu się swą wiarą, ale teraz dosyć szybko się to zmienia dzięki temu, że każdy z nas studiuje nauki mówiące o tym, co to oznacza być bahaitą i jak nauczać wiary. Wiara ma wile do zaoferowania Polsce w kategoriach mądrości jej nauk oraz w otwartości i tolerancyjności jej wyznawców.

Wiara ma bardzo szczególne miejsce w moim sercu i naprawdę czuję, jakbym miała osobistą relację z Baha'u'llahem poprzez modlitwę (jak my wszyscy) oraz medytację i studiowanie pism. Nieustannie, każdego dnia rozwijam się wraz z moją rodziną i jesteśmy coraz to bliżej siebie nawzajem a nasze codzienne uczynki są bardziej czułe i piękne, podczas gdy staramy się sprawić, aby nasze wewnętrzne i zewnętrzne życie odzwierciedlało ten dar, którym wszyscy zostaliśmy obdarowani. Patrząc wstecz mogę naprawdę docenić ten proces rozwoju, choć każdego dnia można zadawać sobie pytanie: dlaczego nie mogę być doskonała już teraz!

To naprawdę coś! Jestem muzykiem i nauczycielką ponieważ jestem bahaitką. Wiara Baha'i uczy, że rola nauczycieli jest ogromna a muzyka porusza duszę. Czyż nie jest to wspaniałe, że mam dwie pasje, które są równie wspierane przez naszą wiarę? Zawsze chciałam być wspaniałą matką i żoną a nauczając mam okazję spojrzeć na samą siebie, zwrócić uwagę na siebie jak niemal w żadnym innym zawodzie. Dlatego, że nauczam jestem lepszą matką i czyż nie jest to interesujące, że na pytanie o sposób edukacji dziecka, 'Abdu'l-Baha zalecił metodę Montessori rodzicom jednej z największych bohaterek naszej wiary? Skłoniło mnie to do rozważań i teraz (po ukończeniu szkolenia i nauczaniu w tym środowisku wiem już dlaczego). Tak naprawdę, pierwsza szkołą Montessori w Kanadzie powstałą w domu tamtej bahaickiej rodziny z Montrealu.

Jako muzyk, mogę jedynie powiedzieć jaki jest lepszy zawód od tego, który daje ludziom dużo radości i życiowej energii. Jest to zajęcie pomagające ludziom zastanowić się nad tym kim są, gdzie byli i czego dokonali. Nie każdy utwór musi być szczęśliwy lub pełen pięknych linii melodycznych o ile pobudza w słuchaczu chęć do lepszego zachowania, bycia lepszą osobą i lepszego służenia.

Gdy śpiewam utwory kompozytora bluesowego Williego Dixona, lub kompozytorów jazzowych, jak Jobim czy Ellington, a nawet śpiewając utwory soulowe lub wspaniałe karaibskie piosenki Arrow, Crazy czy Mighty Sparrow pamiętam jak ważna dla naszych żyć jest historia (w piosence) i jak te historie odzwierciedlają historie z naszego życia podczas naszej podróży do lepszego życia i kochania.

Siona Majewska

Oficjalna strona Siony www.sionaneale.com


Na zdjęciu Siona śpiewa podczas festiwalu samba w Złotych Tarasach.

Jej występ możecie oglądac na video. Wejdż tu.

Dziękujemy Szymonowi K. za tłumaczenie z angielskiego:)

No response to “Siona Majewska”